Polsko-amerykańskie rozważania nt. nauczania w pandemii
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” zorganizowało cykl czterech debat w gronie ekspertów z Polski i Stanów Zjednoczonych, podczas których rozmawiano nt. doświadczeń płynących z nauczania zdalnego czasów pandemii, a także wypracowano propozycje działań i rekomendacji dla szkół w obu państwach. Debaty odbyły się w formule on-line i były prowadzone w języku angielskim.
W wyniku debaty stwierdzono m.in., że doświadczenie kilku miesięcy pozostawania uczniów w domu i chaotycznych prób organizacji przez szkoły nauczania w modelu kształcenia na odległość wskazały na konieczność podjęcia interwencji w trzech obszarach:
- wprowadzenia w szkołach uporządkowanego, systemowego modelu wdrażania kształcenia na odległość w oparciu o współdzielone środowisko cyfrowe
- wsparcia szkół (dyrektorów, nauczycieli, uczniów, rodziców) w celu wprowadzenia kultury nauczania na odległość do codziennej praktyki dydaktycznej
- wsparcia nauczycieli w nabywaniu praktycznych kompetencji metodyczno-cyfrowych, przydatnych zarówno w czasach pandemii, jak i w okresie post-pandemicznym, w którym doświadczenia ostatnich miesięcy będą wpływały na kształtowanie się nowego modelu nauczania o charakterze hybrydowym.
Partnerami Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” w tym projekcie po stronie amerykańskiej były: Canyon View High School, The Gulf Coast Diplomacy, Common Sense Media oraz Alumni Association - U.S. State Department Exchange Programs.
I DEBATA 22.02.21
Przebieg nauki w szkołach
II DEBATA 30.03.21
Cyfrowy dobrostan i cyberbezpieczeństwo
III DEBATA 26.05.21
Nowe kompetencje uczniów
Okres realizacji
pażdziernik 2020 - czerwiec 2021
Finansowanie
Konsulat Generalny USA w Krakowie