Menu dostępności (CTRL+U)
Zmień kontrast
Podświetl linki
Zatrzymaj animacje
Powiększ tekst
Szerokość tekstu
Wysokość linii
Resetuj ustawienia
Projekty

Edu4Future - Transition2AI


logo projektuKolejna odsłona Edu4Future adresowana jest do przedsiębiorców oraz mieszkańców subregionu tarnowskiego zainteresowanych podniesieniem kompetencji z zakresu przedsiębiorczości i kreatywności w obszarach kluczowych dla rozwoju biznesu oraz nabyciem wiedzy w temacie nowoczesnych technologii.

POBIERZ ULOTKĘ 1

POBIERZ ULOTKĘ 2

- Sztuczna inteligencja stanowi dziś najpoważniejsze wyzwanie technologiczne a zarazem społeczne, z jakim konfrontujemy się na co dzień. Jej rozwiązania coraz częściej i coraz głębiej wpływają na kształt usług, procesów, narzędzi, które wykorzystujemy w pracy i w życiu. Bez rozumienia szans i zagrożeń, jakie AI kreuje – choćby na podstawowym poziomie – trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu skutecznie korzystającego z przewag konkurencyjnych. Dlatego zdecydowaliśmy się na zaproponowanie przedsiębiorcom z subregionu tarnowskiego - obecnym i przyszłym - warsztatowych szkoleń projektu Edu4Future: transision2AI. 

Krzysztof Głomb, prezes zarządu Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” 

Sztuczna inteligencja może mieć szerokie zastosowanie w biznesie. Coraz większą popularność zdobywają Chatboty obsługiwane przez AI. Potrafią one odpowiadać na pytania klientów czy rozwiązywać podstawowe problemy 24 godziny na dobę, umożliwiając pracownikom obsługę bardziej złożonych kwestii. Sztuczną Inteligencję używa się także do – między innymi - analizowania dużej ilości danych, automatyzacji zadań marketingowych, czy przewidywania popytu na produkty.

 

logo Małopolski


Projekt Edu4Future:Transition2AI jest realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.


  • Okres realizacji

    kwiecień 2024 - grudzień 2024


  • Finansowanie

    Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Terminarz warsztatówFORMY DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH

W projekcie zostanie zorganizowanych 6 bloków tematycznych, w ramach których odbędą się zarówno webinaria, jak i warsztaty praktyczne na temat praktycznych zastosowań przełomowych technologii cyfrowych w różnorodnych branżach przemysłu kreatywnego.

 

WEBINARIA

Webinaria będą wprowadzeniem do zagadnień warsztatowych i ich tematyka będzie obejmować proces zakładania startupów w Polsce, korzyści wynikające z użytkowania nowoczesnych technologii, a także praktyczne wskazówki dla potencjalnych przedsiębiorców oraz symulacje biznesowe.

Uczestnicy będą brali udział w spotkaniu poprzez dedykowaną platformę online, która umożliwi im aktywne uczestnictwo w prezentacjach i zadawanie pytań. 

 

WARSZTATY

Podczas warsztatów, uczestnicy będą mieli unikalną okazję do praktycznego eksperymentowania z nowoczesnymi technologiami cyfrowymi, co umożliwi im tworzenie innowacyjnych rozwiązań oraz wprowadzanie w swoich firmach nowatorskich produktów lub usług. Warsztaty zostaną przygotowane i poprowadzone przez ekspertów i edukatorów specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach. Szczególny nacisk położymy na zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją (AI).

spis warsztatów

1 webinar - grafika

WEBINARIUM

WIRTUALNY BIZNES - poznaj zasady przedsiębiorczości prowadząc symulowaną firmę


TERMIN
14 maja 2024 r., 13-14.30, on-line


OPIS WEBINARIUM

Celem webinarium jest wyposażenie uczestników w fundamentalne zasady prowadzenia własnego biznesu oraz zapoznanie ich z możliwościami, jakie oferuje wykorzystanie symulacji biznesowych do prowadzenia własnej firmy. Uczestnicy webinarium zyskają nie tylko cenne wskazówki dotyczące zakładania i prowadzenia własnego biznesu, ale także zrozumieją, jak symulacje biznesowe mogą wspierać rozwój przedsiębiorstw, zwłaszcza w strategicznych obszarach rozwoju regionu Małopolski. Webinarium będzie również okazją do sieciowania i wymiany doświadczeń z innymi przedsiębiorcami i aspirującymi biznesmenami. 

PROWADZĄCY

Krzysztof Ciurka

Certyfikowany Trener oraz Koordynator Wdrożeń Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS. Przedsiębiorca. Autor publikacji z dziedziny reklamy, wykładowca z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, podstaw marketingu i ekonomii. Nauczyciel podstaw przedsiębiorczości w TEB Edukacja w Krakowie i Kolegium Europejskim w Krakowie.

Pasjonat i entuzjasta praktycznego podejścia do nauki.Za swoją działalność wyróżniany przez Prezydenta Miasta Krakowa i Starostę Nowosądeckiego.

1 warsztat - grafika

WARSZTAT

SYMULACJE BIZNESOWE - jak zostać przedsiębiorcą i prowadzić wirtualną firmę?


TERMIN
12-13 czerwca 2024 r.


OPIS WARSZTATU

Warsztaty praktyczne to doskonała okazja, aby zdobyć praktyczne umiejętności zarządzania firmą w wirtualnym środowisku. Dzięki symulacjom biznesowym, uczestnicy będą mogli wcielić się w rolę przedsiębiorców i podejmować kluczowe decyzje biznesowe.

Warsztaty te są idealne dla osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, niezależnie od poziomu doświadczenia. Uczestnicy nauczą się, jak:

  • skutecznie planować długoterminowe cele i strategie firmy
  • podejmować kluczowe decyzje biznesowe w symulowanym środowisku, co pozwoli im na bezpieczne testowanie różnych scenariuszy
  • analizować wyniki finansowe i zarządzać budżetem
  • efektywnie zarządzać zasobami ludzkimi, materialnymi i finansowymi
  • ważna jest zdolność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe
  • identyfikować problemy i skutecznie je rozwiązywać.

 

PROWADZĄCY

Konrad Mleczko

Z wykształcenia ekonomista z ponad 15-letnim doświadczeniem jako trener. Szkoli i inspiruje zarówno dorosłych, jak i dzieci w dziedzinie cyfrowej edukacji. Jest nie tylko trenerem, ale także mentorem, który inspiruje innych do nauki i rozwoju. Jego praca w dziedzinie edukacji cyfrowej jest dowodem na to, że wiedza i technologia mogą zmieniać świat, a on jest gotów prowadzić innych na tej fascynującej drodze. Dwukrotnie wyróżniony wśród 100 osób Szerokiego Porozumienia na rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce, które w wyjątkowy sposób przyczyniły się do rozwijania świadomości oraz kompetencji cyfrowych.

2 webinarium - grafika

WEBINARIUM

ROBOTYKA POWIETRZNA – jak drony zmieniają świat?


TERMIN
30 września 2024 r., 8:50-10:20, on-line


OPIS WEBINARIUM

Ostatnie lata ujawniały znaczenie dronów w gospodarce, w sferze militarnej, edukacji i rozrywce. Decydują o tym takie technologie sztucznej inteligencji (ang. Artificial intelligence AI jak uczenie maszynowe i tzw. cyfrowe bliźniaki czy rozkwitająca fotogrametria niskopułapowa. To wszystko należy wreszcie nazywać robotyką powietrzną. 

Najważniejsze są dane pozyskiwane z latających robotów, zaś stopień autonomii wykonywania usługi jest kluczowym czynnikiem potwierdzającym zaawansowanie dronów. W ciągu najbliższych kilku lat różnice między robotyką powietrzną a lotnictwem załogowym będą coraz większe – oprócz praw fizyki. Te pozostaną niezmienne i dla robotów i załogowych statków powietrznych. Warto dowiedzieć się zatem jak drony zmieniają świat. 


AGENDA

  • Co to jest robotyka powietrzna?
  • Jaka jest historia dronów?
  • Do czego można użyć drona, gdzie się sprawdzi, a gdzie nie?
  • Kim jest pilot drona, gdzie można legalnie latać i na jakich zasadach?
  • Dokąd lecą drony – przyszłość 

 

PROWADZĄCY

Sławomir Kosieliński

Prezes zarządu Fundacji Instytut Mikromakro, analityk rynku dronów, główny organizator konkursu technologicznego Droniada od 2014 r. 
Historyk, publicysta, wykładowca akademicki, współzałożyciel Fundacji „Instytut Mikromakro” (think-tank). Od roku 1996 do 2010 dziennikarz tygodnika „Computerworld”. 
Współautor raportów Fundacji Instytut Mikromakro o robotyzacji: „Człowiek – maszyna – bezpieczeństwo” (2013) oraz „Roboty w przestrzeni publicznej” (2014). 
Prowadzi zarazem badania rynku systemów bezzałogowych, których wyniki opublikowano w cyklicznych raportach od 2014 r., w tym „Burza. Rynek dronów w Polsce. Raport Fundacji Instytut Mikromakro i Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa. Edycja 2023” oraz „The Storm. Report 2023” oraz „Scenariusze rozwoju rynku dronowego do 2040 r.” (2024)  
Specjalizuje się w zakresie transformacji cyfrowej. Działa na rzecz społecznej akceptacji dronów, robotów i systemów analizy informacji. Jest pomysłodawcą i organizatorem Droniady, statycznych i dynamicznych pokazów robotyki powietrznej i lądowej (od 2014 roku). Kolejna edycja – pierwszy tydzień czerwca 2025, Metropolia GZM. 

2 webinarium - grafika

WARSZTAT

ROBOTYKA POWIETRZNA – jak drony zmieniają świat?


TERMIN
4 października 2024 r., 11:00-15:00


AGENDA


MODUŁ A 

11.00-12.00

Dotknij drona – budowa, sprzęt i oprogramowanie
AI w dronie – kiedy naprawdę dron sam lata
Jak latać zgodnie z prawem w Tarnowie? Aplikacja DronTower i pokrewne 


MODUŁ B - CZAS NA LOTY

12.00-13.00 (w zależności od warunków pogodowych)


MODUŁ C

13.00-14.00

Co byśmy chcieli wiedzieć, a nikt nie chce nam powiedzieć (…oprócz drona)?
Zbudujmy swój własny use case (przypadek użycia), gdziebyśmy chcieli użyć drona i co byśmy mogli się dowiedzieć
Drony w ochronie przyrody i zarządzaniu kryzysowym 


MODUŁ D – DYSKUSJA 

14.00-15.00

Jakie są perspektywy rozwoju firmy dronowej w Tarnowie?
Po co strażnikom miejskim drony?
Jak zrobić dobre zdjęcie z nieba? 

 

PROWADZĄCY

Sławomir Kosieliński

Prezes zarządu Fundacji Instytut Mikromakro, analityk rynku dronów, główny organizator konkursu technologicznego Droniada od 2014 r. 
Historyk, publicysta, wykładowca akademicki, współzałożyciel Fundacji „Instytut Mikromakro” (think-tank). Od roku 1996 do 2010 dziennikarz tygodnika „Computerworld”. 
Współautor raportów Fundacji Instytut Mikromakro o robotyzacji: „Człowiek – maszyna – bezpieczeństwo” (2013) oraz „Roboty w przestrzeni publicznej” (2014). 
Prowadzi zarazem badania rynku systemów bezzałogowych, których wyniki opublikowano w cyklicznych raportach od 2014 r., w tym „Burza. Rynek dronów w Polsce. Raport Fundacji Instytut Mikromakro i Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa. Edycja 2023” oraz „The Storm. Report 2023” oraz „Scenariusze rozwoju rynku dronowego do 2040 r.” (2024)  
Specjalizuje się w zakresie transformacji cyfrowej. Działa na rzecz społecznej akceptacji dronów, robotów i systemów analizy informacji. Jest pomysłodawcą i organizatorem Droniady, statycznych i dynamicznych pokazów robotyki powietrznej i lądowej (od 2014 roku). Kolejna edycja – pierwszy tydzień czerwca 2025, Metropolia GZM. 

3 webinarium - grafika

WEBINARIUM

Co wiesz na temat rewolucji AI?


TERMIN
8 października 2024 r., 14:50-16:20, on-line


OPIS WEBINARIUM

Podczas webinaru zgłębimy temat wpływu sztucznej inteligencji na dzisiejszy świat. Odkryjemy, jak się uczy, jaki ma potencjał, jakim regulacjom podlega oraz przeanalizujemy etyczne dylematy związane z jej wykorzystaniem. 

Uczestnicy poznają niezbędne, teoretyczne pojęcia związane z rozwojem AI, przykłady wykorzystania AI w różnych obszarach, takich jak edukacja, kultura, marketing czy praca biurowa oraz przyjrzą się najpopularniejszym dostępnym usługom opartym na generatywnej sztucznej inteligencji. 

 

AGENDA 

  • Wprowadzenie do AI 
  • Jak się uczy AI? 
  • Ogólne zastosowania 
  • Regulacje dot. AI 
  • Przegląd modeli generatywnych 
  • Jaka czeka nas przyszłość? Szanse i zagrożenia związane z rewolucją AI. 

 

PROWADZĄCY

Marcin Wolski

Informatyk i przedsiębiorca, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze i wdrożeniach IT - doświadczony edukator w zakresie: narzędzia biurowe, praca w chmurze, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, robotyka, programowanie, druk 3D, sztuczna inteligencja - założyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0”. Moderator grupy społecznościowej „AI  w edukacji”

Robert Turski

Ekspert projektów twinning’owych dotyczących optymalizacji i funkcjonalności rządowych witryn internetowych w Chorwacji i Albanii - koordynator i trener projektów młodzieżowych, współzałożyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Edukacja 3.0. Moderator grupy społecznościowej „AR i VR w edukacji”.

3 warsztat - grafika

WARSZTAT

TWÓRCZE WYKORZYSTANIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI - wirtualni asystenci w codziennej pracy i nauce 


TERMIN
10 października 2024 r., 11:00-15:00

 

OPIS WARSZTATU

Podczas warsztatu uczestnicy poznają wykorzystanie wirtualnych asystentów w praktyce. Oprócz pracy z tekstami generatywnymi modelami językowymi, stworzą grafiki, dźwięki i proste sekwencje wideo z użyciem AI. Będą mieli okazję eksperymentować z niestandardowymi rozwiązaniami opartymi na AI wspierającymi naukę i organizację materiałów edukacyjnych. 


AGENDA

  1. Wirtualni asystenci w codziennej pracy i nauce - przydatne wskazówki dotyczące działania modeli językowych oraz promptowania. 
  2. Automatyzacja zadań i optymalizacja czasu pracy dzięki AI. Analiza przypadków wykorzystania AI w pisaniu grantów, tworzeniu treści i działaniach promocyjnych.
  3. Generatywna sztuka wizualna. 
  4. Generowanie dźwięku i wideo przez AI. 

 

PROWADZĄCY

Marcin Wolski

Informatyk i przedsiębiorca, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze i wdrożeniach IT - doświadczony edukator w zakresie: narzędzia biurowe, praca w chmurze, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, robotyka, programowanie, druk 3D, sztuczna inteligencja - założyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0”. Moderator grupy społecznościowej „AI  w edukacji”

Robert Turski

Ekspert projektów twinning’owych dotyczących optymalizacji i funkcjonalności rządowych witryn internetowych w Chorwacji i Albanii - koordynator i trener projektów młodzieżowych, współzałożyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Edukacja 3.0. Moderator grupy społecznościowej „AR i VR w edukacji”.

4 webinarium - grafika

WEBINARIUM

WIRTUALNE ŚWIATY - od marzeń do rzeczywistości?


TERMIN
15 października 2024 r., 13:10-14:40, on-line

 

OPIS WEBINARIUM

Zapraszamy na webinarium, które zabierze Cię w fascynującą podróż przez wirtualną (VR), rozszerzoną (AR) po mieszaną rzeczywistość (MR).

Dowiesz się, jak technologia przekształca nasze otoczenie i jakie możliwości oferuje zarówno w edukacji, jak i w codziennym życiu. Zrozumiesz, jak VR/AR/MR ewoluowały od marzeń wizjonerów po nowoczesne narzędzia zmieniające świat. Prowadzący webinar przedstawi przykłady zastosowań tych technologii w różnych dziedzinach, takich jak edukacja, kultura, medycyna, inżynieria, marketing czy rozrywka.

AGENDA

  1. Historia VR i AR – od stereoskopii po rzeczywistość mieszaną (MR).
  2. Przegląd zastosowań technologii w różnych sektorach.
  3. Wirtualne światy jako część naszej codzienności.

 

PROWADZĄCY

Marcin Wolski

Informatyk i przedsiębiorca, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze i wdrożeniach IT - doświadczony edukator w zakresie: narzędzia biurowe, praca w chmurze, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, robotyka, programowanie, druk 3D, sztuczna inteligencja - założyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0”. Moderator grupy społecznościowej „AI  w edukacji”

Robert Turski

Ekspert projektów twinning’owych dotyczących optymalizacji i funkcjonalności rządowych witryn internetowych w Chorwacji i Albanii - koordynator i trener projektów młodzieżowych, współzałożyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Edukacja 3.0. Moderator grupy społecznościowej „AR i VR w edukacji”.

4 warsztat - grafika

WARSZTAT

Praktyczne doświadczenie różnych poziomów immersji 


TERMIN
17 października 2024 r., 11:00-15:00

 

OPIS WARSZTATU

Zapraszamy na warsztat, podczas którego uczestnicy bezpośrednio doświadczą działania VR i MR, korzystając z zaawansowanych zestawów META, HTC i Microsoft. 

 

PROWADZĄCY

Marcin Wolski

Informatyk i przedsiębiorca, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze i wdrożeniach IT - doświadczony edukator w zakresie: narzędzia biurowe, praca w chmurze, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, robotyka, programowanie, druk 3D, sztuczna inteligencja - założyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0”. Moderator grupy społecznościowej „AI  w edukacji”

Robert Turski

Ekspert projektów twinning’owych dotyczących optymalizacji i funkcjonalności rządowych witryn internetowych w Chorwacji i Albanii - koordynator i trener projektów młodzieżowych, współzałożyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Edukacja 3.0. Moderator grupy społecznościowej „AR i VR w edukacji”.

5 webinarium - grafika

WEBINARIUM

WSTĘP DO ROBOTYKI PRZEMYSŁOWEJ


TERMIN
22 października 2024 r., 15:40-17:10, on-line


OPIS WEBINARIUM

Webinarium będzie idealnym wprowadzeniem do fascynującego świata nowoczesnej technologii automatyzacji. Uczestnicy zapoznają się z historią robotów, począwszy od ich pierwszych zastosowań, aż po współczesne rozwiązania. Omówione zostaną również generacje robotów, które ukazują rozwój technologii na przestrzeni lat. Szczególną uwagę poświęcimy robotom przemysłowym oraz aplikacjom zrobotyzowanym, które znajdują zastosowanie w różnych branżach, takich jak produkcja, logistyka i montaż. Warsztat dostarczy podstawowej wiedzy na temat najnowszych trendów w robotyce oraz możliwości jej zastosowania w przemyśle.

 

PROWADZĄCY

Sylwester Paterek 

Absolwent AGH w Krakowie, nauczyciel przedmiotów zawodowych w CKPiDN Mielec. Autor podstawy programowej dla kierunku technik robotyk oraz zadań egzaminacyjnych. Programista systemów wbudowanych i robotów przemysłowych.

5 warsztat - grafika

WARSZTAT

PNEUMATYKA I ELEKTROPNEUMATYKA W ROBOTYCE. Roboty edukacyjne Thinken


TERMIN
29 października 2024 r., 11:00-15:00

 

OPIS WARSZTATU

Warsztaty będą podzielone na dwa moduły.

W trakcie pierwszego uczestnicy poznają podstawowe elementy i zasady działania systemów pneumatycznych i elektropneumatycznych. Ćwiczenia obejmą budowę i obsługę układów pneumatycznych, takich jak siłowniki, zawory, oraz komponenty sterowania elektropneumatycznego. Uczestnicy nauczą się, jak te systemy są wykorzystywane w robotyce do automatyzacji procesów przemysłowych, zdobywając cenne umiejętności techniczne.

W trakcie drugiej części warsztatu uczestnicy będą pracować z robotami Thinken poznając zasady budowy i programowania robotów edukacyjnych, rozwijając umiejętności z zakresu programowania, inżynierii oraz automatyki. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem robotów Thinken pozwolą na projektowanie, programowanie i testowanie różnych zadań, co umożliwi naukę przez doświadczenie. To doskonała okazja do rozwijania zdolności technicznych oraz kreatywnego myślenia w dziedzinie robotyki edukacyjnej.

 

PROWADZĄCY

Konrad Słupski

Absolwent AGH w Krakowie, Nauczyciel przedmiotów zawodowych w CKPiDN Mielec, projektant linii produkcyjnych. 

Jarosław Kurtyka 

Absolwent Politechniki Rzeszowskiej, Nauczyciel przedmiotów zawodowych w CKPiDN Mielec, specjalista ds. wdrażania systemów sieciowych

6 webinarium - grafika

WEBINARIUM

DRUK 3D - nowa era produkcji


TERMIN
5 listopada 2024 r.,13:10-14:40, on-line


OPIS WEBINARIUM

Podczas webinarium dowiesz się, jak technologia druku 3D ewoluowała od swoich początków do dzisiejszych zaawansowanych zastosowań. Poznasz podstawy modelowania 3D oraz zobaczysz, jak korzystać z różnych programów i technik tworzenia projektów. Odkryjesz, jak technologia druku 3D jest wykorzystywana w praktycznych rozwiązaniach, produktach i usługach. Zrozumiesz możliwości i ograniczenia druku 3D oraz poznasz różne sposoby zdobywania dostępnych publicznie modeli 3D, które możesz wykorzystać w swoich projektach.

 

PROWADZĄCY

Konrad Mleczko

Z wykształcenia ekonomista z ponad 15-letnim doświadczeniem jako trener. Szkoli i inspiruje zarówno dorosłych, jak i dzieci w dziedzinie cyfrowej edukacji. Jest nie tylko trenerem, ale także mentorem, który inspiruje innych do nauki i rozwoju. Jego praca w dziedzinie edukacji cyfrowej jest dowodem na to, że wiedza i technologia mogą zmieniać świat, a on jest gotów prowadzić innych na tej fascynującej drodze. Dwukrotnie wyróżniony wśród 100 osób Szerokiego Porozumienia na rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce, które w wyjątkowy sposób przyczyniły się do rozwijania świadomości oraz kompetencji cyfrowych.

Grzegorz Foltak

Absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na kierunku Informatyka, oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Tarnowie na kierunku Zarządzanie i marketing. Specjalista w dziedzinie edukacji cyfrowej dorosłych, młodzieży i dzieci, odpowiedzialny za przygotowanie wniosków projektowych, programów szkoleń oraz materiałów edukacyjnych. Laureat „Lista 100” Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Trener kompetencji cyfrowych realizujący warsztaty i szkolenia w ramach projektów ogólnopolskich. Uczestnik szeregu szkoleń kompetencyjnych oraz produktowych organizowanych m.in. przez European Schoolnet Academy, Facebook, Microsoft, Cisco, Peter Cook, Canon, Panasonic, Samsung, Develop.

6 warsztat - grafika

WARSZTAT

DRUK 3D W PRAKTYCE. Od wizji do wdrożenia


TERMIN
7 listopada 2024 r., 11:00-15:00

 

OPIS WARSZTATU

Warsztaty praktyczne to doskonała okazja, aby rozwinąć swoje umiejętności i kreatywność w dziedzinie druku 3D. W trakcie warsztatów nauczysz się jak projektować proste obiekty 3D, mając na uwadze ich późniejszy wydruk. Praktyczne ćwiczenia pokażą Ci, jak przygotować model do druku, od eksportu do importu i konfiguracji oprogramowania. Dowiesz się również jak obsługiwać drukarki różnych producentów. 

 

PROWADZĄCY

Jan Bielaszka 

Z wykształcenia i pasji informatyk o szerokim polu działania. Ekspert merytoryczny ds. informatyki w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Egzaminator Europejskiego Certyfikatu Kompetencji Cyfrowych ECCC. Autor programu nauczania programowania i robotyki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Nauczyciel matematyki i informatyki oraz wykładowca z bogatym doświadczeniem w realizacji szkoleń komputerowych. Certyfikowany trener Skriware, Scottie Go, Photon oraz praktykujący trener w zakresie zajęć dla dzieci i dorosłych z podstaw programowania oraz robotyki. Od 11 lat prowadzi własną działalność gospodarczą Informatyczna Edukacja przekształconą w Informatyczna Edukacja sp. z o. o., świadczącą usługi szkoleniowe, a od 7 lat jest prezesem firmy Informatyczny Expert Sp. z o. o., która świadczy szeroko pojęte usługi informatyczne oraz usługi druku 3D.

spotkanie sieciujące - grafika

SPOTKANIA SIECIUJĄCE

Od pomysłu do realizacji przedsięwzięcia typu start-up


TERMINY

12 listopada 2024 r., 10:30-14:30

Uwaga: zmiana terminu z 21 na 28 listopada 2024 r., 10:30-14:30

 

OPIS SPOTKAŃ

Spotkania mają na celu przygotowanie uczestników do świadomego i strategicznego tworzenia innowacyjnych biznesów opartych na nowoczesnych technologiach, które będą odpowiadać na rzeczywiste potrzeby rynku.

Spotkanie 1: Od pomysłu do koncepcji biznesowej

Na pierwszym spotkaniu uczestnicy zgłębią proces generowania innowacyjnych pomysłów na biznes. W pierwszej części zajęć skupią się na metodach poszukiwania inspiracji i tworzenia oryginalnych koncepcji. Następnie będą doskonalić swoje pomysły, analizując ich unikalne cechy i możliwe przewagi konkurencyjne. Kolejnym etapem będzie przejście od pomysłu do pełnej koncepcji, co pozwoli na przekształcenie wstępnych idei w konkretne założenia biznesowe. Na koniec spotkania uczestnicy ocenią potencjał swoich projektów, analizując ich wartość rynkową i możliwości rozwoju.

Spotkanie 2: Budowanie wartości dla klienta i planowanie działań

Podczas drugiego spotkania uczestnicy dowiedzą się, jak dopasować swoje koncepcje biznesowe do potrzeb klientów, traktując biznes jako odpowiedź na ich problemy. W tej części skupią się na zdefiniowaniu grupy docelowej oraz podstawach design thinking – metody, która pomoże im zrozumieć oczekiwania i motywacje klientów. Kolejnym etapem będzie testowanie przygotowanych konceptów, aby uzyskać wstępną opinię rynku i zidentyfikować potencjalne obszary do poprawy. Na zakończenie spotkania uczestnicy opracują wstępny plan działań, który pozwoli im przejść od koncepcji do realizacji, wyznaczając kluczowe kroki i cele na najbliższy czas.

ZGŁOŚ SIĘ

 

PROWADZĄCY

Dr Albert Tomaszewski 

Badacz przedsiębiorczości i współczesnych organizacji w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Więcej informacji na stronie: https://www.tomaszewski.edu.pl/