Obywatelski monitoring realizacji prawa do informacji publicznej
Głównym celem projektu było podniesienie obwiązujących w tym zakresie standardów i weryfikacja wywiązywania się administracji z ciążących na niej obowiązkach. Aby tak ważny z punktu widzenia rozwoju społeczeństwa obywatelskiego cel osiągnąć, przez ponad rok, prowadzono badania instytucji publicznych szczebla centralnego i samorządowego. Badania dotyczyły dwóch obszarów: dostępu do informacji publicznej oraz ponownego wykorzystywania informacji publicznej. W obu wskazanych tematach skupiono się na: analizie zawartości Biuletynów Informacji Publicznej, wysyłaniu wniosków pisemnych (w postaci papierowej i elektronicznej) oraz składaniu wniosków ustnych.
Szczegółowe omówienie wyników badań, wraz z opisem metodyki badań, wniosków wynikających z uzyskanych wyników oraz opracowanymi na ich podstawie rekomendacjami znajdują się w raporcie podsumowującym: Jawność, transparentność, partycypacja – czyli w jaki sposób realizowane jest w Polsce prawo do informacji publicznej? Raport z badań.
Okres realizacji
maj 2013 – lipiec 2014
Finansowanie
Szwajcarsko-Polski Program Współpracy, tzw. Fundusz Szwajcarski