MAP Mobile Administrative Procedures
Projekt miał na celu stworzenie systemu wspomagającego działania pracowników sektora publicznego w załatwianiu spraw obywateli i wprowadzeniu interaktywnego kontaktu z klientem. System taki, oparty na najnowszych technologiach informatycznych, ma za zadanie „czuwać” nad przebiegiem kontaktu urzędnika z obywatelem (mieszkańcem) i, poprzez interpretację np. słów kluczowych, podsuwać urzędnikowi informacje, które mogą okazać się pomocne w efektywnym załatwieniu danej sprawy. W ramach projektu dokonano analizy procedur administracyjnych w Polsce ze szczegółowym opisem dwóch przykładowych procedur (załatwienia pozwolenia na budowę i wydanie paszportu). Analizy te wykorzystane zostały przez partnerów technologicznych projektu do stworzenia systemu, który odpowiada potrzebom sektora publicznego, jak również jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi UE
Skład Konsorcjum: Siemens Informatica (Włochy); Ancitel S.p.A. (Włochy); Regione Lazio (Włochy); Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (Włochy); AEC (Francja); Oulu Politechnic (Finlandia); Conseil General de la Dordogne (Francja); France Telecom (Francja); Atlantel Multimedia (Francja); SMWI.
Od 1 stycznia 2005 do czerwca 2006 projekt MAP był kontynuowany w ramach programu eTEN. Główny nacisk projektu położony był na komercyjne wykorzystanie produktu w administracjach publicznych. Wdrożenie platformy MAP w Polsce testował Urząd Miasta Sokołowa Podlaskiego.
Okres realizacji
marzec 2002 - maj 2004
Finansowanie
DG INFSO, Komisja Europejska