Menu dostępności (CTRL+U)
Zmień kontrast
Podświetl linki
Zatrzymaj animacje
Powiększ tekst
Szerokość tekstu
Wysokość linii
Resetuj ustawienia
Czytelnia / Edukacja

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski. Wyniki badania diagnostycznego szkół projektu HUMINE

28 december 2023

W listopadzie 2023 r. zostały opublikowane wyniki badania mającego na celu ocenę zmian jakie zaszły w przygotowaniu szkół małopolskich do transformacji cyfrowej na skutek podjętych działań w ramach realizacji projektu Humine – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej. Zostało ono zrealizowane we wrześniu 2023 r. przez Fundację EVIDENCE INSTITUTE na zlecenie Stowarzyszenia „Miasta w Internecie”.

Badaniem objęto 22 szkoły modelowe i 18 szkół kontrolnych - łącznie w ankiecie wzięło udział 35 dyrektorów, 516 nauczycieli oraz 2310 uczniów szkół podstawowych i liceów.
Kwestionariusz składał się z pytań dotyczących infrastruktury cyfrowej szkół, działań organizacyjnych mających na celu zapewnienie skutecznej transformacji cyfrowej,  cyberbezpieczeństwa, higieny cyfrowej uczniów, częstotliwości stosowania metod aktywizujących ucznia, metodyczno-cyfrowych kompetencji nauczycieli, wpływu projektów na proces dydaktyczny oraz zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji.

W raporcie porównano wyniki szkół modelowych i szkół kontrolnych z bieżącej edycji badania z wynikami otrzymanymi w pierwszej edycji badania. Dzięki temu można było stworzyć pełniejszy obraz stanu zaawansowania cyfrowego szkół modelowych oraz zidentyfikować zmiany, jakie zaszły między szkołami.

Wyniki badania oraz wnioski można przeczytać w opublikowanym raporcie.

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski. Wyniki badania diagnostycznego szkół projektu HUMINE
By continuing to browse this website, you accept cookies. You can find more about this in our Cookie Policy.