Menu dostępności (CTRL+U)
Zmień kontrast
Podświetl linki
Zatrzymaj animacje
Powiększ tekst
Szerokość tekstu
Wysokość linii
Resetuj ustawienia
Czytelnia / Edukacja / Kompetencje cyfrowe

Szkoła gotowa na przyszłość

05 sierpnia 2021

U progu nowego rok szkolnego 2021/2022 grupa ekspertów Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@ opublikowała pakiet rekomendacji w zakresie transformacji cyfrowej szkół, adresowany do władz publicznych.

Rekomendacje proponują m.in. nowe ujęcie zadań, jakie powinny być realizowane w ramach projektu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej i rozwiązania dotyczących zakupów cyfrowych pomocy dydaktycznych i oprogramowania edukacyjnego. Znajdziemy w nich postulat tworzenia przez placówki Szkolnych Planów Transformacji Cyfrowej i wprowadzenia zasad zarządzania tymi zmianami. Ważną część rekomendacji stanowią propozycje rozwiązań na polu podnoszenia poziomu i upowszechniania kompetencji metodyczno-cyfrowych nauczycieli.

Zaproponowaliśmy kompleksowy pakiet postulatów odnoszących się do niezbędnych zmian w polskiej oświacie, obejmujących podstawowe pola aktywności szkół: praktyki dydaktyczne, cyberbezpieczeństwo i higienę cyfrową uczniów, kompetencje nauczycieli, organizację szkół i ich infrastrukturę. Adresujemy je do władz na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym. Mamy nadzieję, iż opublikowany dokument stanie się podstawą do poważnej debaty publicznej na temat koniecznych działań na rzecz modernizacyjnej transformacji polskich szkół – poinformował Krzysztof Głomb, koordynator prac nad rekomendacjami.          

Autorami rekomendacji są: Krzysztof Głomb, Oktawia Gorzeńska, Karol Górnowicz, Barbara Halska, Michalina Ignaciuk, Dariusz Jędryczek, Artur Krawczyk, Marcin Mechla, Zdzisław Nowakowski, Maria Sołtan, Robert Turski i Marcin Wolski.  

Szkoła gotowa na przyszłość
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Cookies.