Menu dostępności (CTRL+U)
Zmień kontrast
Podświetl linki
Zatrzymaj animacje
Powiększ tekst
Szerokość tekstu
Wysokość linii
Resetuj ustawienia
Czytelnia / Edukacja

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski. Wyniki badania diagnostycznego szkół projektu HUMINE

28 grudnia 2023

W listopadzie 2023 r. zostały opublikowane wyniki badania mającego na celu ocenę zmian jakie zaszły w przygotowaniu szkół małopolskich do transformacji cyfrowej na skutek podjętych działań w ramach realizacji projektu Humine – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej. Zostało ono zrealizowane we wrześniu 2023 r. przez Fundację EVIDENCE INSTITUTE na zlecenie Stowarzyszenia „Miasta w Internecie”.

Badaniem objęto 22 szkoły modelowe i 18 szkół kontrolnych - łącznie w ankiecie wzięło udział 35 dyrektorów, 516 nauczycieli oraz 2310 uczniów szkół podstawowych i liceów.
Kwestionariusz składał się z pytań dotyczących infrastruktury cyfrowej szkół, działań organizacyjnych mających na celu zapewnienie skutecznej transformacji cyfrowej,  cyberbezpieczeństwa, higieny cyfrowej uczniów, częstotliwości stosowania metod aktywizujących ucznia, metodyczno-cyfrowych kompetencji nauczycieli, wpływu projektów na proces dydaktyczny oraz zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji.

W raporcie porównano wyniki szkół modelowych i szkół kontrolnych z bieżącej edycji badania z wynikami otrzymanymi w pierwszej edycji badania. Dzięki temu można było stworzyć pełniejszy obraz stanu zaawansowania cyfrowego szkół modelowych oraz zidentyfikować zmiany, jakie zaszły między szkołami.

Wyniki badania oraz wnioski można przeczytać w opublikowanym raporcie.

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski. Wyniki badania diagnostycznego szkół projektu HUMINE
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Cookies.